Жақында Үкіметте ҚР Парламенті Мәжілісінің депутаты Самат Ақышев Қазақстанның автокөлік инфрақұрылымын дамыту мәселесін көтерді, деп хабарлайды “Адырна” ұлттық порталы.
"Қазақстанда 96 мың шақырым жол бар. Республика арқылы сегіз автомобиль транзиттік дәліз өтеді. Қазақстанның автомобиль транзиттік әлеуеті көбінесе автожолдар желісінің дамуына, оларды жөндеу мен күтіп ұстау сапасына байланысты.
Биыл республикалық және жергілікті маңызы бар 11 мың шақырым жол жөнделіп, салынуда. Алайда, жобалардың бір бөлігі қиындықпен жүзеге асырылады”, - деді ол.
Сондай-ақ, депутат екі маңызды мәселеге назар аударды:
Бірінші мәселе - битум тапшылығы және теміржол көлігімен құрылыс материалдарын жөнделетін немесе салынып жатқан жол учаскелеріне жеткізу мәселесі.
“Битум жетіспейді және бұл мәселе күн тәртібінде бірінші жыл тұрған жоқ. Біз оны өндіру көлемін ұлғайтуымыз керек.
Президент өз Жолдауында тапсырмалар берді. Бірақ 9 айдың қорытындысы бойынша Энергетика министрлігінің деректерінде орындалған жоспардан 80% артта қалғанын көреміз. Qazaq Bitum-да битум өндірісінің көрсеткіштері төмен, 255,2 мың тонна жоспарланған, бары 57,5 мың тонна. Компанияның себебі жоғары бағаларға байланысты жолаушылардан өтінімдердің болмауы деп атайды.
Бірақ 2023 жылы CaspiBitum қуатын 94 мың тоннаға арттыруы керек. Qazaq Bitum жылына 200 мың тоннаға. Бұл мүмкін. Бүгін Ресей Федерациясынан битум импортына тыйым салуды алып тастау, сондай-ақ БЭЖ-ден тыс Қазақстаннан битум экспортына тыйым салуды енгізу мәселесі пысықталды. Барлық құжаттарды келісу мен қол қоюды жеделдету қажет”, - деді Мәжіліс депутаты.
Депутаттың ойынша, битум мәселесінің мердігерлер үшін қол жетімділігі туралы бірнеше шешімі болуы мүмкін. Мысалы, делдалдарды қоспағанда, биржалар арқылы сауда көлемін арттыру. "ҚазАвтоЖол" ҰК " АҚ битумның бірыңғай операторы бола алар еді. Сондай-ақ, жергілікті атқару органдары (ЖАО) жұмыс тапсырыс берушілері ретінде мердігерлерге зауыттарда өтінімдерді ертерек орналастыру үшін аванс бере алады.
“Егер қиыршық тасты және басқа да құрылыс материалдарын жеткізуге арналған вагондардың жетіспеушілігі туралы айтатын болсақ, онда бұл жерде ықтимал шешімдер ҚТЖ-ның жоспарланған трансформациясы бекер болады.
Бүгінде ҚТЖ басқармасында 27 мыңға жуық жартылай вагон бар. Алайда, көп бөлігі тек тау-кен жүктерін тасымалдауға арналған, яғни, мемлекеттік аялдау вагондары қиыршық тасты тасымалдау үшін физикалық тұрғыдан жеткіліксіз. Жеке меншік иелері-вагон иелері үшін қиыршық тасты тасымалдау тиімсіз. Станциялық тартудың тапшылығын көріп отырмыз, вагондардың айналымы нормативтерден 2-2, 5 есе асады. Сонымен қатар, сарапшылар ұлттық тасымалдаушы диспетчерлерінің қолданыстағы аппараты тасымалдау процесін тиімсіз басқарады деп санайды. Шынында да, алдыңғы жылдары бірдей локомотивтер паркімен және тиеу деңгейімен проблема соншалықты өткір болған жоқ.
Сондықтан ұсыныстар болды. Сарапшылармен келісемін, қазірдің өзінде қиыршық тасты тасымалдауға арналған вагондарды мақсатты түрде бөлу керек (жүру полигонын бекіту керек, бұрын мұндай тәжірибе болған)”,- деді депутат.
Сондай-ақ, ол құрамына "Аманат" партиясы, "Атамекен" ҰКП, жергілікті атқарушы органдар мен бизнес өкілдерін қоса алғанда, жөнелту бойынша ахуалды тәулік сайын бақылайтын жедел штаб құру маңыздылығын атап өтті.